Halaman

Selasa, 19 Mac 2013

Tayar ku kena paku..... :'(

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Seperti biasa jam 1930, sesudah aku menunaikan solat Maghrib, aku terpandang akan kilauan di tayar belakang motor ku. Bila ku dekati dan ku teliti, rupa-rupanya Geng Pah Ku telah terlekat dan membocorkan tayar ku sebanyak 2 lubang, Aku pun tak fikir panjang terus pulang ke rumah dan mencapai segala barang-barang ku dan terus ke kedai Motor Ah Tong di Felda Kemendor bagi menampal semual tayar ku itu.

Akan tetapi alangkah sedihnya, kedainya telah tutup dan aku berteriak memanggil uncle Ah Tong beberapa kali. Malah tak keluar juga, aku terandang akan wayar pam angin yang terselit di celah pintu grail kedainya. Tanpa memikir panjang, aku terus mengepam tayar ku sekeras-kerasnya untuk ku tujui ke Kedai Motor Peter yang berada di Stadium Jasin.

Setibanya di kedai Uncle Peter, aku bertanya pada dia, "uncle ada tapal tayar tubeless tak kat sini?". Lalu uncle tu menjawab, " Ada...ada...ada..bawa naik beri saya lihat..". Aku pelik bila lihat Uncle Peter dok belek tayar macm gituh je..tak guna air sabun untuk chek lobang paku tu.Siap suluh guna lampu picit tuh..ish ish ish.


Setelah selesai menampal aku bertanya pada Uncle Peter berapa harganya, dia berkata, " Enam Ringgit saja." Aku duk konfius, bikan selau RM3 ke, tapi tak pela dah malam kot. Nasib baik Uncle Peter buka, kalau macam Uncle Ah Tong habis aku, menangis tak berlagu la jawabnya..hahahhahaha


Tiada ulasan:

Catat Ulasan